Tweede Hans

KLANT
Stolze
DOELGROEP
Monteurs
RESULTAAT
Dubbel zoveel sollicitaties als het voorgaande jaar!
Ben jij onze nieuwe Tweede Hans...
Deze campagne is té leuk! Voordat we je erover vertellen, bekijk eerst de video waar het allemaal mee begon.
Maak jij ook de deal met DAEL?!
Om de doelgroep van monteurs te bereiken, heeft Stolze een creatieve wervingsvideo ontwikkeld die de kern vormt van de campagne. We hebben zorgvuldig gekeken wat de beste strategie is voor deze campagne en hebben de volgende middelen ingezet:
- Social media wervingsampagne: Een wervingscampagne via Meta-platforms Instagram en Facebook hebben de video onder de aandacht gebracht van een breed publiek. Door verschillende berichten te testen en te optimaliseren op basis van prestaties, hebben we het rendement van het advertentiebudget gemaximaliseerd.
- Externe narrowcasting: De campagne werd weergegeven op diverse schermen in het Westland, op locaties zoals sportscholen, zwembaden, cafetaria’s en tankstations. Deze brede verspreiding heeft de zichtbaarheid van de campagne verder vergroot.
- Interne narrowcasting bij Stolze: Op interne schermen binnen Stolze werden aangepaste uitingen getoond. Dit moedigde medewerkers aan om de berichten te delen en stimuleerde ook externe bezoekers om via QR-codes naar de wervingsvideo op Instagram en Facebook te gaan.
- Reclamezuil Westerlee: Gedurende de eerste twee weken van de campagneperiode werd de koelbox prominent gepromoot via een reclamezuil bij het kruispunt in Westerlee.
- Outdoor media: De campagne was zichtbaar op 25 reclameborden langs de wegen door het Westland, wat bijdroeg aan de lokale bekendheid en bereik.
- Marktplaats: Voor extra zichtbaarheid werd de vacatureadvertentie geplaatst in de relevante categorie op Marktplaats, waarbij het unieke campagneconcept verder werd versterkt.
- Organische social media berichten: Op Instagram, Facebook en LinkedIn zijn aanvullende berichten geplaatst. Deze berichten zijn strategisch gepositioneerd op tijdlijnen om langdurige zichtbaarheid te garanderen en engagement te stimuleren.
Deze campagne is waanzinnig! DAEL heeft het aangedurfd om het samen met JobPromotor anders aan te pakken. Van een opvallende, creatieve en vrolijke start waarmee veel aandacht is gegenereerd, krijgt de campagne een steeds meer inhoudelijk karakter. De video's zijn niet gescript, waardoor de medewerkers echt hun eigen verhaal vertellen. De eerste resultaten zien er veelbelovend uit!
Monique de Jong
JobPromotor
Nieuwsgierig naar de Nieuwe Hans video?
Het idee voor de campagne is allemaal begonnen bij de video Nieuwe Tweede Hans van Stolze. Wij schoten te hulp bij het uitdenken van de campagne en alle uitingen eromheen om het concept zo goed mogelijk te versterken. Dit gebeurde zowel fysiek, reclameborden verspreid door het Westland op 25 verschillende plekken in alle dorpskernen in en rondom het Westland, als 'online': via een getarged social media campagne, op de reclamezuil op Westerlee, en op de beeldschermen van talloze bedrijven (narrowcasting). De call to action was: "Breng je bod uit".
Dubbel zoveel sollicitaties als vorig jaar in dezelfde periode!
De impact van de campagne is aanzienlijk. De hoofdvraag was het werven van monteurs, maar juist op andere vacatures kwamen er veel sollicitaties binnen. Het aantal sollicitaties bij Stolze is in vergelijking met vorig jaar tijdens dezelfde periode meer dan verdubbeld! Dit heeft te maken met dat het niet alleen effectief is voor het vinden van die ene kandidaat, maar ook voor een sterke merkuitstraling van Stolze in het Westland. Het succes van deze campagne benadrukt de kracht wervingsaanpak.
BOOST OOK JE VACATURE
Laat je gegevens achter voor een vrijblijvend gesprek.