Inspiratie
Inspiratie
Handige tips.
Het filmen van een wervingsvideo kan voor sommige mensen een zenuwslopende ervaring zijn, vooral als ze niet gewend zijn om voor de camera te staan. Wij zien dit vaak wanneer wij een video maken voor een campagne. Gelukkig horen wij vaak terug dat de persoon op de video zich erg op zijn/haar gemak heeft gevoeld tijdens de opnames. Maar hoe doen we dat toch? 🤔 Hier zijn vijf tips om iemand gerust te stellen tijdens het filmen van een wervingsvideo: 1. Bereid de persoon voor: Vertel de persoon wat er van hem/haar verwacht wordt en wat de belangrijkste boodschap van de video is. Zorg dat de persoon de nodige informatie en training krijgt om zich op zijn gemak te voelen. Het is natuurlijk helemaal ideaal wanneer de persoon het script van tevoren al heeft kunnen zien. ✅
Talenten bezoeken (bijna) geen vacaturesites. Hier zijn verschillende redenen voor. 1. Veel talentvolle kandidaten hebben vaak al een baan of zijn druk bezig met andere zaken, waardoor nieteens bezig zijn met het zoeken naar vacatures. 👩💻 2. Slechte ervaringen: Sommige kandidaten hebben misschien slechte ervaringen gehad met vacaturesites, zoals het ontvangen van spam-e-mails of het aanmelden voor vacatures die niet relevant waren voor hun vaardigheden of interesses. Dit kan leiden tot frustratie en kan ervoor zorgen dat ze geen vertrouwen meer hebben in deze websites. 😅 3. Andere bronnen: Talentvolle kandidaten hebben mogelijk al een netwerk opgebouwd in hun vakgebied of ontvangen aanbevelingen van vrienden en collega's. Hierdoor kunnen ze andere bronnen gebruiken om nieuwe banen te vinden, zoals sociale media, vacature-alerts en headhunters. 4. Verborgen vacatures: Niet alle vacatures worden openlijk geadverteerd, sommige worden intern gevuld of via referrals en zijn daarom niet beschikbaar op vacaturesites. Bijna 50% van de kandidaten is latent op zoek naar werk. Deze doelgroep verleiden wij doormiddel van een social media campagne te solliciteren op jouw vacature. En vaak met succes! Wist je dat wij in 2022 90% van alle vacatures hebben vervuld? 🤩 Kunnen wij jou helpen? Stuur een berichtje of bekijk onze website.

Een in en outro toevoegen Op Canva kun je makkelijk ontwerpen maken in verschillende afmetingen. Je hebt de optie om een leeg video sjabloon aan te klikken en deze in te vullen. Als eerst kun jij je video of video´s gemakkelijk toevoegen door deze te uploaden, of simpelweg door te kopiëren en plakken. Zet de video op de tweede pagina. Zo kun je de eerste pagina gebruiken voor jouw intro. De eerste pagina zal vooralsnog leeg zijn en hier kun je stickers, foto´s en tekst in toevoegen. Het wijst zich vanzelf. Hetzelfde geld bij de outro, klik op het plusje om een nieuwe pagina op het einde toe te voegen. De juiste plek voor jouw intro Sommige bedrijven gebruiken altijd dezelfde in en outro’s. Doe dit niet! Op social media campagnes zijn de eerste secondes vaak het belangrijkste. Deze secondes bepalen of de kijken verder kijkt of doorscrolt. Kies daarom je aller beste shot uit jouw video, bijvoorbeeld de meest verrassende, en zet deze vooraan. Na dit shot kun je gerust jouw intro laten zien duidelijk jouw organisatie in beeld te brengen. Daarnaast kunnen mensen door elke keer dezelfde intro het idee krijgen dat ze de video al eens hebben gezien. Mocht je het toch lastig vinden om zelf aan de slag te gaan, dan helpen wij je graag! Wil jij deze kans niet missen? Neem dan gauw contact met ons op.
Volg ons!
Op social media voor meer tips & inspiratie: