Verdubbeling van het aantal IT trainees met de #NewLife campagne.

KLANT
NewSkool
DOELGROEP
De carrièreswitcher, de student met studieschuld of -struggles.
RESULTAAT
Een vervulde vacature met 65 sollicitaties in 3 maanden tijd!
Ben jij klaar voor jouw #Newlife?
Verdubbeling van het aantal kandidaten met de social media campagne #NewLife.
IT trainees werven
IT trainees. Er zijn veel organisaties die deze mensen zoeken. Het concept van NewSkool waarbij je een opleiding volgt en tegelijkertijd werkervaring opdoet, is interessant voor verschillende doelgroepen. Om deze brede doelgroep aan te spreken bedachten en realiseerden wij de social media campagne #NewLife.
Door middel van prettige communicatie en samenwerking ben ik de afgelopen jaren verrast door JobPromotor. Het enthousiasme is terug te zien in de resultaten waardoor er een enorm impuls is gegeven aan de sollicitantenstroom!
Sophia Dekker
Recruiter NewSkool
Vacatures vullen door triggers en herkenbare scenario's
Om een succesvolle campagne te bedenken is het een must om te weten wat de triggers zijn van de doelgroep. Waarom zou iemand voor het traineeship kiezen? En vooral: Wie zou voor dit traineeship kiezen? Uit de analyse kwamen een aantal doelgroepen: de carrièreswitcher, de langstudeerder, de student met studieschuld en de student met studiestruggles.
Hoe kunnen we deze doelgroepen activeren voor het traineeship en daarmee een #NewLife te kiezen? Wij maakten verschillende herkenbare scenario’s voor deze doelgroepen. Deze berichten lieten wij via Facebook & Instagram in hun tijdlijn voorbij komen. En met succes!
65 sollicitaties in drie maanden tijd
Aan het einde van de campagne stonden 65 kandidaten stonden klaar voor hun #NewLife! Dit is twee maal zo veel als in de drie
kwartalen daarvoor. Niet alleen alle plekken voor het traineeship zijn gevuld, is er ook een talentpool opgebouwd met kandidaten voor de toekomst.
JE VACATURE VERVULLEN?
Laat je gegevens achter voor een gratis intake!